

Vanliga spørgsmål og svar
NEOSTRATA produkter
Alle NEOSTRATA produkter er udviklet til at styrke huden og gøre den mere modstandsdygtig. Nogle produkter indeholder syrer, andre ikke. Produkterne med syrer, som er beregnet til daglig brug, er nøje formuleret til dette formål.
Mange NEOSTRATA produkter indeholder PHA, en type frugtsyre der styrker hudbarrieren og ikke forårsager sensitivitet – de kan derfor med fordel anvendes dagligt.
Ved regelmæssig brug af produkter med AHA anbefaler vi personlig vejledning for de bedste resultater.
NEOSTRATAs cremer er som regel ikke oliebaserede. Produkterne hjælper i stedet huden med at udnytte de fugtbindende ingredienser, som huden har brug for. For en mere beskyttende formulering og en ”rigere” fornemmelse anbefales Bionic Face Cream.
Ja, det kan du sagtens. Det anbefales altid at bruge SPF dagligt og at opholde sig i solen med omtanke. Dette er især vigtigt, hvis du anvender produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol.
Alle NEOSTRATA dagprodukter indeholder SPF, og ved behov kan du supplere med SPF 50 i stedet for eller oven på din sædvanlige dagcreme.
Vi anbefaler, at man undgår soleksponering i nogle dage og op til en uge efter en AHA- eller retinolbehandling på klinik.
Det er en myte, at huden vænner sig til hudpleje. Huden – ligesom kroppen – har godt af dagligt tilførte næringsstoffer. NEOSTRATAs produkter indeholder ingredienser, som huden drager fordel af hver dag. Hvis du føler, at “effekten” er aftaget, kan det skyldes, at din hudtilstand har ændret sig, og at du bør opdatere din rutine. Hudens tolerance over for f.eks. AHA og retinol kan øges med tiden, og den kan derfor tåle mere aktive ingredienser. Hudens behov ændrer sig også med årstid, klima og livsfaser.
Ved brug af hudpleje med aktive ingredienser anbefaler vi at holde sig til én serie for at sikre, at produkterne arbejder sammen uden at overbehandle huden. Ønsker du at blande mærker, er det vigtigt at sikre, at mængden af aktive ingredienser (som retinol, AHA eller BHA) ikke bliver for høj, og at trinnene i rutinen fungerer sammen.
Ja, men vær opmærksom på, at huden kan blive mere følsom under især graviditet, og at man lettere kan få pigmentforandringer. Visse ingredienser bør undgås under graviditet.
Du kan derfor have behov for at justere lidt i dit hjemmepleje- og behandlingsprogram under en graviditet og undgå for aktive ingredienser samt være ekstra omhyggelig med SPF. Produkter og behandlinger med salicylsyre og A-vitamin/retinol frarådes under graviditet.
Spørg din jordemoder eller læge, hvis du er i tvivl om, hvilke produkter du kan bruge.
Nogle cremer kan desværre smuldre eller rulle af huden. Det kan skyldes, at der er påført for meget produkt, solfiltre eller den beskyttende ”film”, som nogle formler efterlader. Det er meget individuelt. Vi anbefaler, at du bruger en mindre mængde og klapper produktet ind i huden. Et serum under kan også hjælpe.
Ja, Exuviance produkter indeholder ikke gluten.
Dyreforsøg på hudpleje og ingredienser er forbudt i EU siden 2013. Exuviance har aldrig udført dyreforsøg. Alle produkttests udføres på frivillige eller ved hjælp af in vitro-modeller. NeoStrata Company, Inc., der står bag Exuviance, bruger kun ingredienser fra virksomheder, der overholder lovgivningen.
NEOSTRATA er udviklet til at passe til alle hudtyper – også den mest sensitive hud. Produkterne i RESTORE-serien med PHA er genopbyggende og styrker hudbarrieren, og er derfor ideelle til sensitiv hud.
Produkter med mere aktive ingredienser som f.eks. AHA og retinol anbefales primært til en robust eller mere tolerant hud. Selv en lidt sensitiv hud kan vænnes til en mere aktiv hudplejerutine ved forsigtigt at introducere og gradvist øge brugen af aktive ingredienser.
Rådfør dig gerne med en hudekspert for at få den rette vejledning til netop din hud og dine behov.
De fleste NEOSTRATAs produkter indeholder ikke animalske ingredienser. Undtagelser er enkelte produkter, som kan indeholde f.eks. bivoks, laktobionsyre (fra mælkesukker) og NeoGlukosamin (fra skaldyr – en rest fra fødevareindustrien). Ingen dyr kommer til skade ved fremstillingen af vores produkter.
Ja, langt de fleste emballager kan genanvendes og skal sorteres i henhold til lokale regler.
Vi har et stort udvalg af parfumefri produkter. Hvis du har spørgsmål om specifikke produkter, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du kan også se ingredienslisten for hvert enkelt produkt på produktsiden her på hjemmesiden.
Produkter, der indeholder parfume, har ordet “fragrance” angivet sidst i ingredienslisten. Bemærk, at nogle produkter har en let duft, som ikke stammer fra parfume eller et tilsat duftstof.
NEOSTRATA behandlinger og klinikker
NEOSTRATAs originalprodukter sælges kun på neostrata.dk, hos hudeksperter, hudlæger, plastikkirurger, laserklinikker samt udvalgte webshops.
Hos en uddannet NEOSTRATA-klinik analyseres din hud, og du får hjælp til at finde et skræddersyet hudplejeprogram – bestående af produkter og, for det bedste resultat, også professionelle behandlinger.
Her finder du din nærmeste klinik.
Regelmæssig klinikbehandling giver din hud en mere intensiv effekt, end hvad der kan opnås med hudplejeprodukter alene. Produkter til hjemmebrug er en forlængelse af klinikbehandlingen og hjælper med at vedligeholde huden mellem behandlingerne.
Med en professionel NEOSTRATA-behandling opnås en avanceret hudfornyelse med enten AHA- eller retinol-peeling.
Ja, absolut. Vi anbefaler RESTORE-serien med PHA som efterbehandling efter æstetiske behandlinger såsom laser og kemisk peeling. RESTORE-serien består af milde, barriere-styrkende produkter, som også egner sig til selv den mest sensitive hud.
For vejledning om præcis efterpleje efter din laserbehandling – og hvornår du kan vende tilbage til din normale hudplejerutine – anbefaler vi, at du kontakter din behandler. Det kan variere alt efter lasertype og hvordan din hud reagerer.
Reklamationer og køb
Læs mere på vores side om købsbetingelser.
Hvis et produkt er defekt eller ikke fungerer som forventet, skal reklamationen ske så snart som muligt. Kontakt kundeservice inden for rimelig tid, efter fejlen er opdaget. Læs mere i vores købsbetingelser.
I de tilfælde, hvor vi fremsender din bestilling som pakke til en postbutik, sender PostNord samtidig en separat e-mail med kollinummer og trackingoplysninger. Hvis forsendelsen sendes som Varebrev, bliver pakken ikke tracket på samme måde, men bliver først registreret, når den afleveres til din postkasse eller din postbutik. I så fald modtager du som regel en sms fra PostNord eller en meddelelse i postkassen. Du kan også downloade PostNord-appen, hvor du kan følge pakken i realtid.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?
Hos NEOSTRATA brænder vi for hudpleje, hudsundhed og for at give dig en oplevelse i verdensklasse! Uanset om du er i tvivl om, hvilken rens der passer til din hudtype, hvordan du maksimerer din glow, eller har spørgsmål om din ordre – så er vi her for dig. Vores kundeservice hjælper dig gerne med både hudplejerådgivning og praktiske spørgsmål. Tøv ikke med at kontakte os!
Find al information om vores kundeservice her.
